środa, 20 lipca 2011

Hyperlight - recenzja

Kilka dni temu przeglądałem zestawienie „10 najlepszych gier na Androida” na jednym z angielskich serwisów o graniu na komórkach i tam wpadłem na trop gry Hyperlight, która znajdowała się w rzeczonym zestawieniu na pozycji 10 i, mówiąc szczerze, była jedną, której nie znałem stąd czy zowąd. Autor przeglądu bardzo chwalił ten tytuł, porównując go do strzelanki Geometry Wars, którą bardzo lubię na Xboksie 360, dlatego nie namyślając się długo, wybrałem się na zakupy i wydałem te kilka złoty, by wejść w posiadanie Hyperlighta. Ponieważ we wspomnianym zestawieniu nie było mowy o Xperii Play, spodziewałem się gry, w którą gra się wyłącznie przy użyciu ekranu dotykowego, a dokładniej akcelerometru/żyroskopu wbudowanego w nowoczesne smartfony. Tymczasem okazało się, że gra została skonfigurowana pod Playa, i nie dość, że korzysta z kontrolera PlayStation, to jeszcze robi to najlepiej z wszystkich gier, w jakich miałem okazję to sprawdzać.

Pisać o Hyperlight mówiąc szczerze wiele nie można – jeśli chodzi o zasady to bardzo prosta produkcja. Sterujemy maleńkim stateczkiem kosmicznym (czy może raczej geometrycznym), przemieszczającym się po stosunkowo niewielkiej, ograniczonej przestrzeni o kształcie prostokąta. Nieustannie w jej obrębie pojawiają się wrogie statki, przed którymi trzeba uciekać. Ot, wszystko – po drodze pojawiają się też różnego rodzaju bonusy, dające graczowi różnego rodzaju bonusy, ale bardzo to na rozgrywkę nie wpływa.

Standardowo statkiem kieruje się za pośrednictwem telefonu, odpowiednio go wychylając – jest to jednak mało precyzyjne i szybko prowadzi do frustracji. Gra obsługuje jednak kontroler PlayStation i... muszę przyznać, że nie widziałem jeszcze produkcji, która tak doskonale przekładałaby ruchy palca na padzie dotykowym na to, co dzieje się na ekranie. Przełożenie jest w tym przypadku idealne, telefon wykrywa nawet najdelikatniejsze ruchy, słowem: poezja. Polecam – Hyperlight spodoba się zarówno „prawdziwym” graczom, jak i zwolennikom rozrywki spod znaku Angry Birds.

Ocena gry: 8.0
Wykorzystanie Xperii Play: 9.5

-----

Wygląda to mniej więcej tak :



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz