poniedziałek, 25 lipca 2011

Battlefield: Bad Company 2 - recenzja

„Zła kompania Dwa” pojawiła się w aplikacji podsuwającej produkcje zoptymalizowane pod Xperię Play już przed weekendem, ale długo wahałem się, czy wydać na nią 12 złotych. Nie za bardzo byłem przekonany, że jest możliwe przeniesienie tak dobrej gry z dużych konsol na smartfona. W końcu jednak ciekawość wzięła górę i przekonałem się, że jednak jest możliwe. Nawet jeśli w efekcie dostajemy coś zupełnie innego...



Chodzi o to, że Battlefield: Bad Company 2 tylko tytułem nawiązuje do konsolowego (i PC-towego) hitu. W rzeczywistości to produkcja, która tych samych bohaterów obsadza w innej fabule i innych lokacjach – innymi słowy w zupełnie innej grze. Co nie znaczy, że złej...

Trzeba bowiem przyznać, że to, co udało się osiągnąć ekipie Electronic Arts to niemałe osiągnięcie – w postaci Androidowego B:BC 2 dostajemy kompletną wojenną strzelankę, w której jest wszystko, co w takiej grze powinno się znaleźć: kilkanaście zróżnicowanych misji, bogate uzbrojenie, a także parę okazji, by nie tylko pobiegać w żołnierskich kamaszach, ale i wskoczyć za stery jednej z kilku maszyn bojowych. Wszystko w doskonałej oprawie graficznej (Blog mi świadkiem, że tak szczegółowo odwzorowanych broni nie widziałem jeszcze w żadnej grze na urządzenia przenośnie) i przy nieźle dopracowanym poziomie trudności. Brakuje tylko jednej rzecz – jakichkolwiek trybów sieciowych, które w oryginalnej, konsolowej grze o tym samym tytule były przecież najważniejsze.

Anyways – w wersji na Xperię Play gra obsługuje oczywiście wszystkie elementy kontrolera PlayStation, włącznie z „gałkami”/padami dotykowymi. O ile wyżej chwalę Bad Company 2, tak akurat wykonanie tego elementu niezbyt przypadło mi do gustu – nie mówię, że jest złe, ale jednak jest mało precyzyjne. Modern Combat 2, o którym już jakiś czas temu pisałem, wypada pod tym względem nieco lepiej.

Ocena gry: 8.5
Wykorzystanie Xperii Play: 7.5

1 komentarz:

  1. Dziś natrafiłem na Twój blog, przeczytałem wszystkie wpisy a nadal nie doszukałem się recenzji hitu z PSX - MediEvil.
    Co się stało? Jestem niezmiernie ciekaw jak ów tytuł prezentuje się na Xperii tym bardziej, że mój egzemplarz trafi do mnie dopiero jutro :(
    Pozdrawiam i czekam na więcej wpisów!

    OdpowiedzUsuń